KARDOS ÉVA - ALAPÍTÓ

 

Kardos Éva vagyok, a Kincsem Sziget Óvoda létrehozója, a Varázshíd Iskola-előkészítő és KONELI iskola megálmodója.

De hogyan kerültem ide, és miért?

Mikor a gyermekvállalás megfogalmazódott bennem, még nem tudtam, hogy innentől megváltozik az életem minden iránya. Anya leszek….anya leszek? De hogyan, mi lesz a dolgom, mit fogok s hogyan csinálni? A legjobbat szeretném Neki adni, csak ez járt a fejemben folyton-folyvást. Ugyanakkor megrettentem, hogy ezt nem tudom, sehol senki sem mondta, tanította meg. Persze én is felnőttem, mert a szüleim felneveltek, de sajnos sok negatív élményem is volt ebben. Egyet tudtam, meg kell tanulnom mindent, amit neki(k) adhatok tudást, és elindíthatom őket büszkén, rengeteg plusz tudással a nagyvilágba.

Hát így kerültem ide, ebbe a csodálatos világba, ahol minden nap a sajátjaim mellett, egyre több gyermeknek adhatok kollégáimmal szeretetet, használható tudást, élményeket. Büszke vagyok, hogy a Kincsem Sziget Óvoda mellett, 2017. szeptemberétől a Varázshíd Iskola-előkészítő és a KONELI Iskola szakmai vezetőjeként és tulajdonosaként segíthetem a gyerekeket, egy olyan folyamatban, ami nem más, mint az ÉLET.

 

 

BARANYAI ANIKÓ - intézményvezető

 

35 éve dolgozom óvodapedagógusként, a gyermekek iránt érzett őszinte csodálat és tisztelet hatja át nevelőmunkám. Én Montessorival vallom, hogy „nem alakítanunk kell a gyermeket, hanem alakulni engedni”.  Nem vezényelni, hanem szolgálni, türelemmel kivárni és elhárítani a fejlődést akadályozó tényezőket. Mindig csak akkor és annyit tenni, amennyit éppen igényel a gyermek ahhoz, hogy tovább tudjon lépni. De ezt az óvodapedagógusnak kell éreznie, tudnia és tennie, mert ő a katalizátor a csoport életében, szükség van a háttérbevonulásra éppen úgy, mint a kezdeményezésre, kivárásra és motiválásra egyaránt.

Hiszek a játék és az élmények erejében. A játék minden gyermek természetes módon megjelenő szükséglete. Teret ad az egyéni képességek kibontakoztatásának. Fontosnak tartom, olyan tevékenységkínálat biztosítását, amely a gyermeki kíváncsiságra, a gyermek élményére, tapasztalatára, érdeklődésre építve nyújt lehetőséget a változatos tevékenykedéshez.

Én hiszem azt, hogy óvodapedagógusnak lenni nem csupán hivatás - hanem elhivatottság.

 

 CSOPORTOK

KATICA CSOPORT

NYÍRI LÁSZLÓNÉ ÉVA - intézményvezető helyettes/ óvodapedagógus

Már gyerekkoromban (9 évesen) elhatároztam,hogy „ha nagy leszek, óvónéni leszek”. Ettől a döntésemtől senki és semmi nem tántoríthatott el,és nem bántam meg a mai napig, 33 a pályán eltöltött év elmúltával sem. Számomra minden gyermek egy külön kis „csoda”,amit fel kell fedezni, meg kell ismerni, és feltétel nélkül szeretni. Hiszem, hogy „az óvónő az Anya, akinek nem elég otthon a saját gyermeke, hanem örökké anya akar lenni”. Nevelőmunkám során arra törekszem, hogy életre szóló élményekkel gazdagítsam őket, önmagukhoz mérten fejlesszem a képességeiket, miközben átélhetik a közösséghez tartozás örömét, szépségét. Pályámon a zene szeretete is elkísér, már közel 20 éve vezetek zeneóvodát, melynek során megismertetem, megéreztetem a gyermekkel a zene sajátos nyelvét, fejlesztem zenei intelligenciájukat, önkifejezésüket. Büszke vagyok arra, hogy több zeneovisomat elvarázsolta a zene világa, és zeneiskolába, zene tagozatra jelentkeztek, hangszeren kezdtek el játszani, illetve kórusban énekelni, néptáncolni.

 Varga Dóra - pedagógiai asszisztens

 

 

A művészetek mindig nagy szerepet játszottak az életemben. 2019-ben végeztem a Keleti István Művészeti Iskolában prózai és bábszínész szakon. Mindig is szerettem gyerekek között lenni, de színházi munkáim kapcsán rájöttem, hogy szeretném a tudásomat nevelési célzattal használni. Fontosnak tartom a játék örömét, az empátiára való nevelést. 2021-ben elvégeztem egy Gyermek- és diákszínjátszó rendező tanfolyamot, így külön öröm számomra, hogy itt a Kincsem sziget óvodában elindíthattam a Mókafalva Színitanodát. 

KERTÉSZ ANITA - dajka

A Kincsem Sziget Óvoda sokrétű tevékenységet nyújt nekem. Hat évig voltam az óvoda konyhás nénije, de két éve már dajkaként segítem az óvónénik munkáját. Igyekszem megteremteni a gyerekeknek azt a biztonságos, otthonos közeget, ahol önfeledt játékkal tölthetik mindennapjaikat. Ha a gyerekek boldogok, én is az vagyok.

  

SÜNI CSOPORT

SIMON MARIANNA - óvodapedagógus

 

Számomra az óvoda, nemcsak egy munkahely és hivatás, hanem teljes elkötelezettség a szakma és a gyermekek iránt.

Pályám során több generáció repült ki a szárnyaim alól, és büszkeséggel tölt el, hogy ezeket a gyermekeket nem csak az iskolára, hanem a nagybetűs ÉLETRE is felkészítettem, megállják a helyüket ebben a kaotikus világban. Az egyik hitvallásom közé tartozik, hogy magabiztos, becsületes, tudásban gazdag, érdeklődő, tisztelettudó, az élet dolgaiba jártas gyermekeket neveljek. Jó kommunikációs készségemnek, empatikus hozzáállásomnak köszönhetően, jó kapcsolatot alakítok ki, gyermekekkel szülőkkel, kollégákkal egyaránt. Segítő szándékkal fordulok a fiatalabb generációhoz, igyekszem tudásom tovább adni, kamatoztatni. Szívügyem a gyermekek harmonikus testi-lelki fejlődése, mozgásfejlesztése. Az óvodában Csodatorna keretében végzek intenzív mozgásfejlesztést, de nagyon sok kisgyermek a felhőtlen szaladgálásért, magért a mozgás öröméért végzi ezt a mozgásformát. Igyekszem minél több eszközzel, mondókával, dallal színesíteni, gazdagítani a foglalkozások tartalmát. Munkámat a mindennapokban jókedvűen, vidáman, pozitív hozzáállással végzem, az óvoda jó hírnevét továbbviszem.

Szabó Alexandra - óvodapedagógus

 

SÓS KLÁRA - PEDAGÓGIAI ASSZISZTENS

A Kincsem Sziget Óvoda indulása óta – vagyis több mint 5 éve – oszlopos tagja vagyok az óvoda életének. A mindennapos feladataim mellett segítem az óvó néniket a gondozási és nevelési feladatok ellátásában. Szeretem, ha dinamikusan telnek a napok, és ha a csoportom és az óvoda körül mindig, minden rendben zajlik. A munkámban maximalista vagyok, a rám bízott feladatokat igyekszem mindig a tőlem telhető legjobb módon elvégezni.

 

Lálócki Henrietta - dajnka

 

A dajka képesítést már nagyon régen megszereztem, de az élet mindig másfelé sodort. Tapasztalataimat leginkább a családi vállalkozásban eltöltött évek adták, a rendezvényszervezés területén, ahol animátorként és arcfestőként élvezhettem a gyerekek társaságát és kiélhettem kreativitásomat.
Mindig olyan környezetre vágytam, ahol továbbra is azt érzem, nincs két egyforma nap, jó érzéssel érkezem be reggel, mert rengeteg gyerek vesz körül és a kollektíva fantasztikus.
Fontosnak tartom a munkám során, hogy a gyerekek ezáltal ugyanolyan kiegyensúlyozottan érezzék magukat, mint ahogy én érzem magam.
Segítek kialakítani számukra a biztonságos, egészséges és tiszta környezetet, segítek a napi gondozásban így járulok hozzá pedagógusaink munkájához, hisz az óvónéni jobb keze mindig a dadus néni.

CICA CSOPORT

Ettig Tímea - óvodapedagógus

Az Eszterházy Károly Egyetem Sárospataki Comenius Campus Tanító-és Óvóképző Karán szereztem óvodapedagógusi diplomát. Az évek folyamán tapasztalatot szereztem homogén és vegyes csoportban is. Egy kislány büszke anyukája vagyok. A gyerekekkel szeretetteli kapcsolat kialakítására törekszem, ami által ők felszabadultan, örömmel tevékenykednek a csoportban. Folyamatos figyelemmel fordulok feléjük, érdeklődésüket és képességeiket kiaknázva segítem fejlődésüket. Türelmes, empatikus és megértő vagyok, ami hozzájárul a mindennapok gördülékenységéhez. Az óvodai életben szeretem, hogy komplex tevékenységeket szervezhetek, hiszen itt elmaradhatatlan a mozgás, a mese, vers, az alkotás, ábrázolás, a környezeti és a zenei nevelés is, amik mind fejlesztik a gyermekek személyiségét. Fontosnak tartom az egyéni sajátosságok figyelembevételét, hogy minden gyermek fejlődését saját magához mérten viszonyítsuk. Célom, hogy a gyermekek észrevétlenül, játékos módon szerezzenek ismereteket és tapasztalatokat, és egy olyan közösség teremtése, ahova minden nap vidáman és boldogan járnak be a gyerekek. Hiszek az ölelés, megnevettetés, odafigyelés, meghallgatás, törődés és bátorítás teremtő
erejében és ezen a teremtő nyelven szólok a rám bízott gyerekekhez.

JUHÁSZNÉ PALA KRISZTINA - pedagógiai asszisztens

 A Miskolci Egyetem Egészszégügyi Főiskolai Karán végeztem védőnőként. Gyermekeim ovis évei alatt fogalmazódott meg bennem, hogy szívesen dolgoznék óvodában. 6 éve vagyok pedagógiai asszisztens a Kincsem Sziget Óvodában, ahol elsősorban a kiscsoportos óvónénik munkáját segítem, így évről évre új kis ovisokat veszek a szárnyaim alá. Szívmelengető érzés látni, ahogy a szeptemberben félénken, nem ritkán sírdogálva megérkező picikből nyárra ügyes nagy ovisok lesznek. Fontosnak tartom, hogy a beszoktatás szenzitív időszakában nagyon sok figyelmet kapjanak a gyermekek és hogy kellő időt adjunk nekik arra, hogy a saját tempójukban szokjanak be az oviba. Munkám sokrétű és változatos, nagyon szeretek a kicsikkel játszani, kézműveskedni, mesét olvasni nekik. Igyekszem mindig vidám hangulatot teremteni a csoportban és mosolyt csalni a gyermekek arcára. Nagyon izgatottan várom a szeptemberben érkező kis süniket. Szívből remélem, hogy számukra és a szüleik számára is megkönnyíthetem az ovikezdést és sok-sok vidám percet tölthetünk majd együtt.

 

További munkatársaink 

NAGYNÉ JAKAB EMESE- személyi asszisztens

 

A Varázshíd Iskola-előkészítő megnyitása óta én látom el az adminisztrációs, óvodatitkári feladatokat. Munkám sokrétű és változatos, egymásra épülő feladatokkal teli, de mindig van pár percem benézni a csoportokba, váltani néhány szót a munkatársakkal, hogy minden rendben van-e. Jó érzéssel tölt el, amikor egy-egy gyermek odajön hozzám és átölel, vagy éppen reggel nekem mutatja meg az új kisautóját. Örülök, hogy az óvodapedagógusok és a dajkák mellett én is helyet kapok a kis szívükben.

 

GÖBLYÖSNÉ MOHÁCSI KORNÉLIA - fejlesztő pedagógus

A Kincsem Sziget Óvoda fejlesztőpedagógusaként az óvodába járó gyermekek pedagógiai szűrését, eseti vizsgálatát, valamint a szakértői véleménnyel rendelkező gyermekek fejlesztését látom el az alábbi területeken: tanulási nehézség veszélyeztetettség (diszlexia-diszgráfia-diszkalkulia prevenció), komplex anyanyelvi fejlesztés, beszédészlelési és beszédmegértési nehézség, részképesség-gyengeség, figyelemzavar. A nagycsoportos gyermekek számára heti rendszerességgel iskola előkészítő foglalkozásokat tartok. A gyermekek fejlődése érdekében folyamatosan kapcsolatban állok az óvodapedagógusokkal, a szülőkkel, igény esetén a szakmai szervezetekkel.

A fejlesztés egy tudatos és tervszerű tevékenység, a gyermek érési folyamataihoz és életkori sajátosságaihoz igazított támasznyújtás az elmaradások csökkentése érdekében. Az időben megkezdett fejlesztő foglalkozás azért kiemelt jelentőségű, mert az iskolai tanuláshoz szükséges bázisképességek optimális támogatására 3-7 év között van lehetőség, ez a fejlődés legszenzitívebb időszaka, ekkor a leghatékonyabb a fejlesztés.

Célom, hogy az óvodába járó gyermekek értelmileg és érzelmileg is megfelelő alapokkal lépjenek iskolába.  

BORDÁS ADRIEN - logopédus

Gyógypedagógus-, logopédus munkám során, valamint diagnosztaként szerzett több, mint két évtizedet felölelő tapasztalataim is alátámasztják a korai felismerés, és a minél korábban elkezdett korrekció jelentőségét. Hiszem, hogy tanítványaim számára olyan légkört tudok teremteni, ahol a segítő szándék, az elfogadás érezhető, ahol a foglalkozások pozitív élményt jelentenek, így a beszédük mellett személyiségük is fejlődik, önbizalmuk erősödik. Ennek érdekében minden gyermek esetében az egyéni szükségleteikhez alkalmazkodó fejlesztési folyamatot alkalmazom. 

KOVÁCSNÉ KISS MÁRTA - angol játékos nyelvoktató